BLOG

22 kwietnia 2022

autor: artoffice

Najlepsze przykłady dobrze wykorzystanego merchandisingu

Gadżety dla influencerów

Słowo merchandising pochodzi od łacińskiego słowa mercari, co oznacza handlować. Pojęciem tym określamy metody i techniki, które pozwalają nadać naszemu sklepowi oraz oferowanym w nim produktom czynną rolę w sprzedaży. W przypadku sklepów stacjonarnych uwzględnia to między innymi odpowiednią ekspozycję towarów oraz dbałość o otoczenie. Merchandising opiera się na myśleniu strategicznym i jest pokrewny marketingowi.

Można wręcz powiedzieć, że jest to narzędzie marketingowe, które w sposób świadomy wpływa na zachowanie konsumentów poprzez odpowiednią i przyciągającą uwagę prezentację produktów w sklepach stacjonarnych, rozmieszczenie stoisk w określonym porządku czy też dbanie o odpowiednie przedstawienie oferty i opis produktów w sklepach internetowych. Wszystkie te działania mają na celu wpływ na podświadomość klientów, co z kolei ma skutkować zwiększeniem sprzedaży. Jednym z takich narzędzi marketingowych jest merchandising dla influencerów, a konkretnie gadżety od influencerów.

Korzyści płynące z merchandisingu

Zanim jednak przejdziemy do omówienia tego, kim jest merch influencer, wyjaśnijmy sobie jakie korzyści płyną z merchandisingu. Podstawową korzyścią, jaką niesie typowy merchandising, jak również merchandising dla influencerów, jest wzrost sprzedaży produktów. Chodzi tutaj o to, aby klienci kupili więcej produktów niż sobie zaplanowali. Przykładowo, jeśli przyszli oni do sklepu tylko po chleb, a muszą minąć więcej stoisk, aby go wziąć, istnieje spora szansa, że po drodze skuszą się dodatkowo na coś jeszcze. Innym przykładem może być też to, że atrakcyjny wygląd witryny sklepu może okazać się na tyle zachęcający, że osoby, które zupełnie nie planowały robienia w nim zakupów, znajdą się jednak wewnątrz obiektu.

Co ważne, obecnie merchandising wykorzystuje się nie tylko w sklepach stacjonarnych, ale również internetowych.Coraz więcej klientów zwraca uwagę na wygląd witryny internetowej, w której dokonują zakupów. Atrakcyjnie wyglądająca strona internetowa może zarówno zachęcić, jak i zniechęcić do zrobienia zakupów. Jak to możliwe? Otóż, nie chodzi tutaj wcale o subiektywny, wizualny wygląd sklepu, czyli to, czy jest on ładny. Jest to kwestia innych elementów sklepu, a mianowicie na przykład nawigacji po poszczególnych kategoriach czy też opisów produktów. Klienci nie będą chętni do robienia zakupów w serwisie, w którym nawigacja jest nieintuicyjna i mało zrozumiała, a opis asortymentu pozostawia wiele do życzenia. To, w jaki sposób oferta sklepu jest prezentowana, dotyczy zatem również sprzedaży internetowej.

Merchandising dla influencerów – co to jest?

Jedną z przyczyn zainteresowania firm influencerami jest fakt, że aż 92% konsumentów bardziej ufa rekomendacjom innych osób, szczególnie ekspertów, niż tradycyjnej reklamie. Co ciekawe, wiarygodność influencera wcale nie musi mieć związku z jego powszechną rozpoznawalnością czy też tym, że klient poznał taką osobę osobiście. Jest tak dlatego, gdyż influencerzy często uznawani są za swego rodzaju ekspertów w swojej wąskiej dziedzinie, co daje im pewną przewagę nad celebrytami. Przykładowo, efektywność tak zwanych youtuberów w podnoszeniu świadomości marki ocenia się jako czterokrotnie wyższą niż w przypadku celebrytów. Influencerami są też najczęściej zwykli ludzie, tacy jak kucharze, majsterkowicze, gospodynie domowe, stylistki czy wizażystki.

Obecnie, influencerzy są bardzo wpływowymi graczami na rynku. Ich działalność wykracza już poza media społecznościowe, w których głównie zajmują się udostępnianiem filmików, testów czy recenzji. Z powodzeniem zajmują się oni też projektowaniem gadżetów dla swoich fanów, tak zwanych followersów. A kim właściwie jest merch influencer? Otóż, jest to osoba świadoma mechanizmów marketingowych i tych kierujących ludzkimi zachowaniami, która wykorzystuje tę wiedzę w praktyce. Followersi bardzo chętnie kupują gadżety od influencerów. Odwiedzają oni tworzone przez nich sklepy internetowe, dzięki czemu generują ruch na stronie i powodują wzrost jej popularności.

Gadżety od influencerów – idealny sposób na promowanie swojej marki!

Merchandising dla influencerów obejmuje projektowanie i sprzedaż gadżetów sygnowanych przez znaną i wpływową osobę. Takie gadżety od influencerów niosą ze sobą wiele korzyści. Przede wszystkim, jest to idealny sposób na wyróżnienie się wśród dużej ilości osób wpływowych obecnych w mediach społecznościowych. Ponadto, służy to zmniejszeniu dystansu pomiędzy followersami a influencerem oraz sprawia, że taka osoba trafia do większej rzeszy odbiorców. Jest to też świetny sposób na zbliżenie się do swoich fanów.

Merch influencer sprzedaje artykuły sygnowane przez siebie. Najlepiej, jeśli produkty te związane są z tematyką, którą się zajmuje lub promuje. Przykładowo, osoba promująca aktywny tryb życia lub zdrowe odżywianie może sprzedawać kubki, bidony czy ubrania sportowe. Z pewnością zwiększy to wiarygodność i rozpoznawalność takiego influencera, zaś jego fani bardzo chętnie kupią takie produkty w ramach okazania sympatii ich twórcy.

sprawdź nasze aktualne promocje

Zawsze mamy dla Ciebie przygotowane wyjątkowe okazje. Kliknij poniżej i zapoznaj się z naszą ofertą aktualnych promocji!

Za dużo pomysłów?
skontaktuj się z nami, a dobierzemy najlepsze gadżety dla Ciebie!