BLOG

28 stycznia 2022

autor: artoffice

Merchandising – jak wykorzystywać go w sprzedaży?

Merchandising – jak wykorzystywać go w sprzedaży

Merchandising jest związany ze sposobem prezentacji danego sprzedawcy oraz jego usług i produktów. Dzięki temu klienci są zainteresowani ofertą, a w efekcie zachęceni do zakupu przedmiotu danej marki. Głównym celem jest zwiększenie sprzedaży. Dowiedz się, co to jest merchandising i czym zajmuje się merch influencer.

Czym jest merchandising i jakie ma znaczenie dla klienta?

Merchandising to całokształt podejścia do klienta. Ma on za zadanie wykształcić takie strategie, które sprawiają, że czuje on chęć zapoznania się z ofertą. W wyniku tego klient może zainteresować się większą liczbą produktów od jednego producenta. Ma to bezpośrednie przełożenie na przychody ze sprzedaży.

Merchandising dla influencerów – na czym polega?

Influencerzy to wpływowi gracze na rynku. Obecnie ich działalność wykracza poza media społecznościowe, w których udostępniają oni filmiki i testy. Z powodzeniem zajmują się też projektowaniem gadżetów dla swoich fanów. Merch influencer to osoba świadoma mechanizmów kierujących ludzkimi zachowaniami i wykorzystującą tę wiedzę w swojej pracy.

Followersi chętnie kupują akcesoria firmowane przez swoich ulubionych influencerów, dzięki czemu odwiedzają tworzone przez nich sklepy internetowe i generują ruch na stronie.

Jak działa merchandising w sprzedaży?

Wykorzystanie zasad psychologii społecznej i znajomość mechanizmów wpływających na zachowanie potencjalnych nabywców to nieodzowne elementy merchandisingu. Dobre skojarzenia i dbanie o wysoką jakość gadżetów to przejaw dbałości o swoich followersów.

Gdy klient widzi zaangażowanie ze strony znanej osoby, jest bardziej skłonny utrzymać kontakt i odwiedzać stronę danego twórcy. Merchandisng dla influencerów to szansa na pogłębienie więzi i zyskanie szczególnej uwagi, a także nawiązanie relacji ze swoimi odbiorcami. Oczywiście wpływa to korzystnie na sprzedaż, ponieważ klienci, którzy widzą rzeczywiste starania i mają okazję wypróbować produkty sygnowane przez znane osoby z sieci, chętniej kupują te akcesoria.

Czym zajmuje się merch influencer?

Produkcja gadżetów to doskonała metoda na to, aby wyróżnić się wśród ogromnej ilości influencerów obecnych w mediach społecznościowych. Jest to też sposób na zbliżenie się do swoich odbiorców. Działalność influencerów przechodzi z wirtualnego do fizycznego świata. Projektowanie i sprzedaż gadżetów firmowanych przez znaną i wpływową osobę zmniejsza dystans pomiędzy followersami a ich ulubieńcami i sprawia, że influencerzy trafiają do większej grupy odbiorców.

Merch influencer może sprzedawać sygnowane przez siebie artykuły związane z tematyką, w której działa. Np. osoba zajmująca się promocją kultury fizycznej i aktywnego trybu życia może sprzedawać bidony, legginsy lub frotki. Zwiększa to rozpoznawalność i wiarygodność influencera, a followersi chętnie kupują te produkty jako wyraz sympatii dla twórcy.

Merchandising dla influencerów jest chętnie wykorzystywany do sprzedaży akcesoriów w sklepach sygnowanych przez gwiazdy Internetu. W tej sytuacji dbanie o swoich odbiorców i utrwalanie dobrego wizerunku łączą w sobie osiągnięcie celów sprzedażowych i społecznych.

sprawdź nasze aktualne promocje

Zawsze mamy dla Ciebie przygotowane wyjątkowe okazje. Kliknij poniżej i zapoznaj się z naszą ofertą aktualnych promocji!

Za dużo pomysłów?
skontaktuj się z nami, a dobierzemy najlepsze gadżety dla Ciebie!